Idrettshaller

Arbeidet med fordeling av fast kommunal treningstid i idrettshaller gjennomføres hver vår i hallfordelingsgruppa hvor særkretsene representerer sine idrettslag/ klubber. Særkretsene innhenter behov fra sin aktivitet i Trondheim, og bringer dette inn til HF-grp sitt arbeid. 

Idrettslag uten særkrets som ikke er representert i HF-grp skal søke direkte til Trondheim kommune.

Søknad om fast treningstid og arrangement - frist 1. april

  • Søknadsfrist er 1. april både for påfølgende sommerperiode (1. mai- 31. aug) og idrettsperioden (1. sept - 30. april)
  • Søknad er tilgjengelig på kommunens hjemmeside fra ca 1. mars.
  • NB! Fyll ut et skjema for sommerperioden, et skjema for idrettsperioden og et skjema for arrangement.

Tilfeldig ledig tid / strøtimer:

  • Gjennom hele året vil det av ulike årsaker frigis noe tilfeldig ledig tid /strøtimer i kommunal halltid. Reservering av strøtimer foretas løpende på kommunens hjemmeside

  • Fordelingen baserer seg på registrert aktivitet i den enkelte særkrets via den årlige idrettsregistreringen. (siste tilgjengelige godkjente tall fra NIF)
  • Arbeidet med fordeling av treningstid og arrangementer i idrettshallene foregår i en egen hallfordelingsgruppe. 
    Hallfordeling 2025-2026. Kontakinfo HF-grp, pr 090425
  • HF-gruppa består av idrettsrådet, kommunen, Trondheim Spektrum(etter behov) og de særkretsene som har stort behov / behov for halltid i de store idrettshallene i Trondheim. Idrettsrådet leder arbeidet i gruppa.
  • HF-gruppa starter opp arbeidet vinter/tidlig vår og utarbeider forslag til fordeling av rammetid og arrangementer. Arbeidet ender opp i et hallfordelingsmøte i månedskiftet mai/juni der endelig rammetid til særkretsene og arrangementliste i hallene besluttes.
  • Særkretsene detaljfordeler deretter sin rammetid ut til sine klubber.
  • Dersom særkretser ikke klarer å benytte all fast tildelt rammetid, skal ledig tid umiddelbart returneres til idrettsrådet for omfordeling. (gjelder ikke enkelt-timer som løpende skal frigis til strøtimer via BookUp).
  • Kriterier og retningslinjer for fordeling vedtas i oppstart av HF-arbeidet hvert år. (Behandlet i HF-grp 12. mars 25 og 7. april for sesongen 2025-2026)
  • Kriterier og retningslinjer generelt 2025-26, vedtak 120325
  • Kriterier og retningslinjer hall 2025-26, vedtak HF 070425
  • Rutiner og arbeid HF-grp 2025-26. Vedtak 070425

Etter vedtatt fordeling av anlegg, vil det være behov for justering av arrangementliste og kanskje rammertider. Det vil ikke bli foretatt endringer uten at det er drøftet /avklart med de kretsene som blir berørt.

De listene som er lagt på våre sider viser et resultatet av fordelingsmøtene. Nye vedtak i HF-grp som utgjør større endringer av rammetid i løpet av sesongen vil bli oppdatert her, mens mindre justeringer av rammetid og endringer i arrangementlista vil ikke bli oppdatert gjennom sesongen. 

Trondheim kommune oppdaterer alle endringer i rammefordeling og arrangementlister gjennom sesongen i sitt bookingssystem (BookUP)

 

Her finner du kontaktinfo til de idrettslagene som har avtale med Trondheim kommune med ansvar for tilsyn og vakthold i de kommunale hallene. 

Kontaktinformasjon tilsynslag i kommunale haller:

Tilsyn kommunale idrettshaller 2024 - 2026, pr 170325

Ramme TK 2025-2026 (oppdateres løpende her)
Ramme halltid til disp 2025-26, sist oppdatert 260525
Besluttet møteplan HF 2025-26, pr 120325
MAL Arrangementsliste idrettshall sesong 2025-2026.xlsx

Hallfordelingsmøtet 2025-2026 - mandag 26. mai
Sakliste HF-møtet 2025-2026, 260525
Referat HF-møtet 2025-2026, 260525
Rutiner og arbeid HF-grp 2025-26, vedtak 070425
Kriterier og retningslinjer hall 2025-26, vedtak 070425
Kriterier og retningslinjer generelt 2024-25, vedtak 070324
Aktivitetstall 31.12.2024, pr 090525
HF-grp føringer gymsalfordeling og tilgang overnatting på skoler 2025-26, vedtak 070425
Ramme 2025-2026 total, etter HF-møtet, 260525
Rammetid 2025-2026 fordelt krets, vedtak HF-møtet, 260525
Detaljfordeling hall 2025-2026, Vedtak HF-møtet, 260525
Arrangementsliste idrettshall 2025-2026, vedtatt 260525.pdf

HF-møte 20. mai
Sakliste møte HF 20. mai
Ramme totalt 2025-2026, pr 160525, inkl Cissi Klein vgs
Ramme 2025-2026, fordelt krets, pr 160525
Hall 2025-2026, detaljfordeling runde 2, pr 160525
Arrangementsliste idrettshall 2025_2026 Pr. 19.05.25

HF-møte 15. mai 
Sakliste møte HF 15. mai
(Arbeidsmøte ramme-/ detaljfordeling runde 2)

HF-møte 12. mai
Sakliste møte HF 12. mai
Arrangementsliste idrettshall 2025_2026 Pr. 14.05.25
Aktivitetstall 31.12.2024, pr 090525
Rammetid total 2025-26, 090525
Ramme 2025-2026, fordelt krets, etter møtet, pr 140525
Hall 2025-2026, detaljfordeling runde 2, etter møtet, pr 140525

HF-møte 25. april
Sakliste møte HF 25. april
Referat møte HF 25. april
Hall 2025-2026 vedtak detalj runde 1, pr 250425
Ramme totalt 2025-2026, før møtet pr 250425
Byården, anm TS uttak av 4 500t i HF 2025-2026, uttalelse IRT 240425

Møte HF 7. april
Sakliste HF 7. april 25
Referat HF 7. april 25, korr 11.april
Orientering fra TS Hallfordeling 7. april 2025
Kriterier og retningslinjer hall 2025-26, vedtak HF 070425
Rutiner og arbeid HF-grp 2025-26. Vedtak 070425
HF-grp føringer gymsalfordeling og tilgang overnatting på skoler 2025-26, vedtak 070425
Ramme hall sommer 2025, etter HF 070425, korr 110425
Sommer detalj 2025, etter HF 070425, korr 110425
Arrangementsliste idrettshall sommer 2025 pr. 07.04.25

Oppstart møte HF 12. mars
Sakliste HF-grp 12.mars
Referat HF-grp 12.mars, inkl møteplan.pdf
Kriterier og retningslinjer generelt 2025-26, vedtak 120325

HF-grp 7. april
Møteplan HF 2024-25, pr 290424
Referat HF-grp 7. mars
MAL innmelding arrangementer idrettshall 2024_2025.xlsx

HF-grp 11. april
HF-grp 11.april, sakliste
Vedtak HF-grp føringer gymsalfordeling 2024-25, 110423

HF-grp 30. april
HF-grp 30. april, referat
Ramme pr idrett hall 2024-2025, vedak runde 1, 300424
Detaljfordeling hall 2024-2025, vedtak runde 1, 300424

HF-grp 7. mai
HF- grp 7. mai, sakliste

HF-grp 15. mai
HF-grp 15. mai - sakliste
Kjøp ekstra halltid 2024-2025, pr 150524
Total ramme til disp 2024-2025, til HF-grp 150524

HF-grp 21. mai
HF-grp 21. mai - sakliste

Hallfordelingsmøtet 27. mai
Sakliste HF-møtet 2024-2025, 270524
Rutiner og arbeid HF-grp 2024-25. Vedtak 070324
Kriterier og retningslinjer generelt 2024-25, vedtak 070324
Kriterier og retningslinjer hall 2024-25, vedtak 070324
Vedtak HF-grp føringer gymsalfordeling 2024-25, 110423
Ramme halltid fra TK til disp 2024-25, sist oppdatert 12. april
Ramme hall sommer 2024, pr 290424, inkl arr.liste kost
Sommer 2024 detalj hallfordeling, endelig 170424
Oversikt haller - total ramme-timer 2024-2025, til HF-møtet 270524
Aktivitetstall 2023, pr 14. mai 2024, til HF-møtet 270524

Referat og vedtatt fordeling 27. mai
Referat HF-møtet 2024-2025
Kjøp ekstra halltid 2024-2025, vedtak HF-møtet 270524
Timer fordelt særkrets 2024-2025, vedtatt HF-møtet 270524
Detaljfordeling haller 2024-2025 - endret pga stengt Nidarvoll 2 og gjenåpning Ladehallen 7. okt, pr 250924
Arrangementsliste idrettshall 2024_2025 pr. 300524
Merk: Arr.liste oppdateres IKKE videre her. Etter HF-møtet er BookUP gjeldende. Alle endringer etter 300524 skal avklares / godkjennes av de som berøres av endringene.

Detaljfordeling hall 2023-2024, pr 210224, Nidarvollhallene inne

.......................................................................

Referat møte HF-grp . Oppstart 13. mars 23.pdf

Referat møte HF-grp . 14. april.pdf

Referat møte HF-grp . 24. april.pdf

Møteplan HF 2023-24, korr dato HF-møtet.pdf

Hallfordeling 2023-2024. Kontakinfo HF-grp, nett 200224

MAL Arrangementsliste idrettshall 2023_2024.xlsx

Ramme 2023-2024, foreløpig vedtak runde 1 - små idretter, pr 080523.pdf

Sakspapirer HF-møtet 20. juni:
Sakliste HF-møtet 200623

Kriterier og retningslinjer generelt 2023-24, Vedtatt HF 13. mars 23

Kriterier og retningslinjer hall 2023-24, Vedtatt HF 13. mars 23

Rutiner og arbeid HF-grp 2023-24. Vedtatt 13. mars 23

Leiekontrakt TK kjøp av halltid i TS, avtale 200922

Vedtak HF-grp føringer gymsalfordeling 2023-24, 140423

Ramme halltid til disp fra TK 2023-24, 240523

Ramme oversikt haller - timer 2023-2024 pr 170623, til HF-møtet 20. juni

Ramme fordelt pr idrett 2023-2024 pr 170623, til HF-møtet 20. juni

Detalj hall 2023-2024 pr 170623, til HF-møtet 20. juni

Arrangementsliste idrettshall 2023_2024 pr. 14.06.23.pdf

Vedtatt fordeling HF-møtet 20. juni

Referat HF-møtet 200623

Ramme timer fordelt på krets 2023-2024, vedtak HF-møtet 20. juni.pdf

Detaljfordeling ramme hall 2023-2024, vedtak HF-møtet 20. juni

Arrangementsliste idrettshall 2023-24 - vedtatt HF-møtet, pr. 26.06.23
Merk: Arr.lista blir ikke oppdatert her med endringer foretatt etter 260323, etter den tid gjelder HANO / TK booking

Ram sommer 2022, ENDELIG 070422.pdf

Sommer detalj hall 2022, ENDELIG, 040422, korr 030622.pdf

Arr.liste sommerperiode 2022_Endelig, 070422.pdf

Arr.liste legges i HANO og oppdateres ikke videre via IRT. HANO oppdateres løpende ved endringer og er gjeldende.